tirsdag 30. oktober 2012

Blogg?

Hei hei!

Dette er mitt første blogginnlegg, det skal handle om en oppgave vi fikk av læreren vår. Oppgaven gikk ut på å reflektere litt rundt sjangeren ''blogg''.

Det første som popper opp i hodet mitt når jeg tenker eller hører ordet ''blogg''  er ''fjortisjenter'' som tar bilde av seg selv og poster det på bloggen sin. Men det er vel ikke helt sånn det er. Iløpet av noen få år har ordet ''blogg'' blitt veldig populært. Både gutter og jenter i alle aldre blogger om alt slags mulig fra å blogge om hvordan å være mor til å blogge om klær. 


Jeg leser ikke så ofte blogger selv men hører venner som snakker om toppbloggere hver eneste dag. Jeg syns rett og slett det er drøyt at en som skriver om klær kan tjene mer penger enn en som redder liv. Og hva er det de bruker pengene på? Jo, klær, silikon og mer klær. 
Jeg sier ikke at alle bloggere er slik. Det er derfor jeg synes vildu.blogg.no er så utrolig bra! Denne jenten skriver om hvordan man kan hjelpe andre folk i verden som ikke har det like bra som oss, noe jeg syns er utrolig bra gjort. Hun skriver også om at hvis hun hadde komt på topplisten og fått betalt for det hadde hun brukt det på å redde liv. Jeg anbefaler virkelig å gå inn å lese denne bloggen, den er fantastisk! 

En annen oppgave vi fikk var om hvis jeg hadde hatt en egen blogg, hva ville jeg blogget om. Ærlig talt har jeg ikke peiling. Jeg ville ikke ha blogget om det samme som alle andre hvertfall.

Hilsen meg, Deborah

2 kommentarer:

  1. Hei,
    du har en veldig ryddig og fin layout, blogg innlegget ditt er også veldig bra så langt som det er skrevet :)
    Mvh
    Carina

    SvarSlett
  2. Heiii Debbi!
    Gratulerer med blogg. Den så litt trist ut nå, men det fikser du nok opp i! stå på videre - klem fra ine :-)

    SvarSlett